• 26 Posts
  • 331 Comments
Joined 3 years ago
cake
Cake day: June 10th, 2023

help-circle





  • so we can at least do medicine

    *Some medicin.

    Different Pharmaceuticals require very different manufacturing processes, QC lab equipment and validations and so on. Novo Nordisk can’t just start producing ADHD medicine or Paracetamol for instance without significant investments and changes. It’s a long and complicated process to get the license to produce. Not impossible, but I just wanted to highlight that it’s not so easy to just start producing something entirely new even though it’s still pharmaceuticals.


  • Already deleted organic maps and downloaded comaps instead and used it yesterday. Works great for navigation showing intersections and turns at a nice zoom level and clear guides. Love it over Google maps already.

    Only major downside is live traffic and also that map changes for closed roads doesn’t seem to update the navigation. The navigation still takes me down a temporary closed road that as far as I can see on osm.org is marked as closed but I’m not sure who’s fault it is because the road is also still visible on osm.org and only by selecting the road and looking at metadata can I see that it is closed. Not sure how and where to report this bug.






  • Elsker at I lige har et lifestraw liggende

    Vi bruger dem altid når vi rejser til udlandet for at vi kan fylde vand på drikkedunken på toiletterne i lufthavnen uden nogen bekymringer. Det samme gælder når man ankommer til et land i sydeuropa hvor man normalt ikke drikker vandet fra vandhanen for eksempel Tyrkiet.

    Alt det andet jeg nævner handler bare om at være lidt kreativ med det man allerede har 😅


  • Ved ikke om det bare er hjemme hos os, men uden at preppe noget særlig så har vi generelt altd så meget mad at hvis vi skulle spise rub og stub alt hvad vi havde så ville der immervæk være mad til en hel uge. Havregryn, linser, frugt dåsetomat, mysli, brød, tortilla, mel, løg etc etc. Frost vare kan spises i løbet af den første dag eller to uden strøm, hvor der er fisk og grøntsager. Mælk og ost holder sig også fint en dag eller to hvis man sørger for at pakke alle varerne tæt sammen i køleskabet. Til tilberedning kan man komme langt med et lille bål i haven eller en trangia eller grill. Vi kan hente vand nede ved åen og kører igennem et lifestraw filter som vi alligevel har, og koge det for at være ekstra forsigtig. 3 dage er for mit vedkommende default settings, men jeg tror at rigtig mange mennesker ikke ved hvor lang tid man kan klare sig med hvad man allerede har hvis man bare tænker sig lidt om. Ja man kan måske ikke opretholde samme luksus standard man er vandt til i hverdagen i alle 3 dage, men hvis det virkelig er krisetid så må man vel forvente at man skal give afkald på nogle praktikaliteter? Det hjælper selvfølgelig på det at jeg er gammel spejder og har boet på en gård som barn hvor man klare sig selv.


  • Havde glemt at det allerede er påskeferie næste uge… Troede først at det først var om 2 uger. Håber jeg kan nå at lave de ting jeg havde planlagt at lave for mig selv, selv om jeg ikke rigtig har tid til en masse forberedelse længere, men det er nu mest småting alligevel.

    Måtte også tilbage til optikeren i går for at klage over mine nye dyre solbriller. Betalte ekstra (næsten 1000 kr tror jeg) for at få polariserende glas I men efter en uge hvor jeg har været lidt skuffet/forvirret over effekten opdager jeg ved at teste dem at den polariserende effekt er helt skør. Der er store områder hvor der slet ikke er polarisering og effekten heraf slet ikke er jævn og har alle mulige mærkelige former i hvert øje hvorfor jeg også følte at det flimrede sådan når jeg brugte dem da hvert øje ikke har samme effekt eller retning på polariseringen. Virkelig øv at man betaler så meget og at de så i det mindst ikke lige tjekker det inden de giver det til kunden. De vil skrive til fabrikanten med det samme, men nu er de på påskeferie så der sker ikke noget som helst den næste uge eller to hvor jeg så må leve med brillerne som de er.








  • I do the same as @DouchePalooza@lemm.ee and never have i ever had a rotten egg or anything close to it. I always refrigerate my eggs and they last for a really long time. Even though we don’t wash eggs in Denmark like in crazy US we still refrigerate them her. I think it’s just easy to do for our food supply chain here and helps keep the eggs fresh.

    If you think about it, in nature a hen would naturally be laying eggs over the course of a month (wild hens don’t lay eggs every single day) so an egg must be able to survive for minimum a month in outdoor temperatures and stay healthy untill there are enough eggs for the hen to start laying on them and incubate them. A month or 3 in a fridge should be no problem for an egg. Unles of course you wash it and ruin the natural protection layer…