- 2 Posts
- 124 Comments
Haha, ja, men jeg er lige blevet opsagt af min eneste kunde (er selvstændig) og havde lige tænkt mig at tage nogle måneder fri over sommeren, så jeg får ikke nogle penge ind at investere for 🤣 Dårlig timing ifht. markedet, men god timing i forhold til at have fri om sommeren :) Jeg kan ikke klage for meget
Yeah, det er første gang jeg prøver at de styrtdykker på den måde hvor jeg har mange penge i markedet. Var ikke rigtig begyndt da corona ramte. Men jeg skal først bruge pengene om mange år, så hvad der sker lige nu betyder ikke så meget. Kan mærke at jeg har det fint i maven med det, så det er godt at finde ud af.
Vildt, du ramte toppen :D hvor kan jeg købe dit investeringskursus?
Er der et sted at læse hvordan lemmy algoritmen virker (ud over at læse koden igennem)?
Marand@feddit.dktoKøbenhavn@feddit.dk•Fra den 1. april skal du betale for at parkere i København om søndagen
4·1 年前Vi holdt familieferie i københavn sidste uge, i en lejlighed omkring Tivoli. 59 kr. i timen for parkering i parkeringshuse i nærheden. Av av. Vi endte med at holde ved Hellerup station og så tage S-toget ind til lejligheden.
Når det er sagt er det ikke fordi jeg nødvendigvis er imod det. Er generelt fan af at få bilerne ud af midtbyen, i alle vores byer. At gøre det dyrt at parkere er et okay kompromis modsat fuldstændig at forbyde dem synes jeg.
Mega fedt, tak for svar :)
“og nørder meget med nogle specifikke Japanske kontorartikler”
Har du ikke lyst til at uddybe denne her? :) Mener du at du bygger dit kontor af et specielt japansk mærke eller hvordan? Og hvilket ét? Mange tak :)
hvilke cykelruter i landet kan du bedst anbefale? :) Når jeg får lidt mere fritid kunne jeg godt tænke mig at tage på nogle flerdage ture rundt omkring i kongeriget
Marand@feddit.dkto
Feddit.dk@feddit.dk•Feddit.dk Finansrapport Februar 2025 + Stor velkomst til de nye!
11·1 年前Som altid, fedt at se det initiativ der bliver lagt fra dagen :) Vi ved at du ikke behøver at skrive disse rapporter hver måned og jeg sætter pris på at du gør det <3
Så at du sagde et sted at du skriver Rust på dit arbejde. Må jeg spørge hvilken branche det er og hvor normalt du tror det er? Hvordan har din erfaring været med det?
Er i hvert fald en god anledning til at kigge sig omkring og tage nogle samtaler.
Marand@feddit.dkto
Fediverse@lemmy.world•Sounds crazy but... maybe you shouldn't delete Facebook just yetEnglish
2·1 年前Thanks for the explanation. Yeah, many domains being required probably is annoying / prohibitive enough to stop distributed botnet attacks.
Marand@feddit.dkto
Fediverse@lemmy.world•Sounds crazy but... maybe you shouldn't delete Facebook just yetEnglish
1·1 年前I’m actually not sure how federated lemmy hasn’t already been destroyed. Wouldn’t it just take one bad actor to start spamming all the other instances with nonsence? If you deferate with the instance the bots are coming from they can just open another, right? Like a DDOS attack
Jeg går ud fra at du går selvstændig fordi du gerne vil beholde noget mere af timelønnen? Det du beholder ekstra er jo noget din arbejdsgiver mister. Så med denne “finte” tjener du mere end før, og det kan alle dine tidligere kolleger se. Tænker det er lidt noget andet end at hive nogle underleverandører ind som hele tiden var selvstændige. Men du ved jo mere om situationen end jeg gør, så måske har du ret.
Baseret på min egen erfaring (så n=1) så er det nok ikke noget de er vild med at du går selvstændig og bliver på samme projekt. Jeg gav også det tilbud da jeg gik selvstændig til en ret lav timeløn, men den gik ikke. Det handlede om at det ville skabe dårlig precedens at tillade folk at sige op og så tjene flere penge ved at blive på samme projekt. Men det kan selvfølgelig være at du er vigtig nok for projektet til at de bider i det sure æble.
Jeg var ret heldig og fandt hurtigt kunder igennem netværket til ca. det dobbelte timeløn af hvad jeg tilbød til det gamle arbejde, så det endte med at være godt for mig at de ikke takkede ja til mit tilbud. Ser frem til at høre hvordan det går dig. Det var en spændende tid i starten kan jeg huske (det er stadig spændende, men mere som i at jeg ikke er helt sikker på hvad jeg laver om 6 måneder, ikke om jeg kan tjene nok til at holde mig fra af jobcentret :P )

Takker :)